2018: הונגריה – סקירת שירי A Dal

אחד הקדמים הגדולים של העונה הוא הקדם ההונגרי. A Dal מתפרש על 3 שלישי גמר, 2 חצאי גמר וגמר, כאשר השופטים הם הגורם המכריע בדבר זהות העולים לשלבים הבאים, והזוכה בסופו של דבר. הונגריה הופיעה לראשונה בתחרות ב-1994 והגיעה למקום הרביעי המרשים. מאז לא הצליחה לשחזר את ההישג, ורק התקרבה אליו ב-2014 כשסיימה במקום החמישי. בשנים האחרונות המדינה יודעת עליות ומורדות, כאשר מאז 2011 מצליחה להעפיל מידי שנה לגמר, אך לא תמיד מסיימת בו גבוה. בשנה שעברה הגיע השיר ההונגרי "Origo" בביצוע Joci Pápai למקום השמיני, מה שהופך אותו לשיר ההונגרי השלישי המצליח ביותר בתחרות. השנה מקווים ההונגרים לשמור על המסורת ולעלות לגמר, אך האם יש להם מה שדרוש על מנת להצליח בו? להלן סקירת שירי הקדם.

Andy Roll – Turn the Lights On – למיטב הבנתי מדובר בזמר מטאל לשעבר, ולכאן הוא התדרדר. המנון זול שגורד מפופ אייטיזי מיותר. אני מזהה את השיר הזה כחסר סיכוי לחלוטין לאור הבחירות של הונגריה בשנים האחרונות. זה מזכיר לי את "The Voice" של John Farnham. פופ-רוק של אמצע הדרך, חלש, בינוני ונרפה. 2/5.

AWS – Viszlát nyár – שיר רוק שנפתח בצלילי גיטרה חשמלית עצבנית ולוקח אותנו בחזרה לאייטיז-ניינטיז. שיר רוק כבד של פעם, לא מרשים בשום צורה ודי נשמע כמו עשרות שירים ששמענו בעבר. אני לא מחובבי הז'אנר, אבל אני מאמין שיש מי שיעריך את זה. השיר מקבל נקודות זכות על כך שמושר בהונגרית, שפה שנשמעת טוב בכל ז'אנר מוזיקלי. 3/5.

Ceasefire X – Satellites – בלדה עד מידטמפו בהפקה פופית עם קישוטי אלקטרו. נשמע מאד עדכני. לסולן יש קול טוב, קצת גבוה, אבל נשמע מקצועי, המבטא מורגש אבל לא נורא. זה לא עובר מעבר לחביב לצערי, הכל קצת נוסחתי מידי ונשמע כמו הרבה דברים אחרים שהולכים עכשיו במצעדים. זה לא רע, זה אפילו נעים לשמיעה, אבל קצת צפוי 3/5.

Cintia Horváth & Tomi Balogh – Journey (Break Your Chain) – איזו הפקה מקורית ומצוינת לשיר. פופ סינגר-סונגרייטרי, נשען על ווקליות. האם הם משתמשים בלופר? זה נשמע כך. הסולנית שרה בצורה בלוזית וזה קצת נשמע כמו מיש-מאש של סגנונות. הייתי מעדיף שהיו לוקחים לכיוון אחד ולא מתפזרים לכל כך הרבה סגנונות. 3/5

Gergely Dánielfy – Azt mondtad –  בלדה אקוסטית הנשמעת על פסנתר וכלי מיתר. מקורי ועם זאת על זמני, אמוציונלי, נוגע ומרגש. גרגלי שר בהרבה כוונה ונשמע מחובר לשיר שלו, פופ אירופי מסורתי. אתה שומע בשירה הרבה כאב, צער ואהבה, וזה מקסים. 4/5

Fourtissimo – Kisnyuszi a kalapban – השיר נפתח בצלילי צ'רלסטון שנות ה-20י מאד. חמוד וקליט, רקיד ומשמח. הקול של הזמרת ממוסך כדי לדמות צליל של תקליט ישן. מוזיקלית אין כאן בשורה חדשה, שיר די סטנדרטי, שאני לא מאמין שיגיע להישג משמעותי, אלא אם יהיה מלווה בהופעה מדהימה. זה קצת שיר של הופעה במועדון. שיר שחולף ליד האוזן ולא מותיר רושם. לקראת הסוף השיר מתרומם בהפקת פופ-האוס. 3/5

Ham ko Ham – Bármerre jársz – מוזיקה צוענית צבעונית ושמחה. זה כיפי, אורבני-מזרח אירופאי, אבל לא יוצא מרמת ההופעות רחוב, זה לא להיט מצעדים ולא משהו שיכול להרים אולמות. שמענו הרבה שירים כאלו בעבר. זה ז'אנר מעניין וחשוב לגיוון התחרות, אבל כשיר זה רק טוב ולא מצוין 3/5

Gabi Knoll – Nobody to Die For – גבי התחרתה בעבר בקדם ההונגרי ב-2014, אך לא עברה את שלישי הגמר. זה שיר פופ-RnB מלוטש, קודר, אווירה אורבנית קרה, והוא אכן נשמע חסר נשמה. זה נשמע כמו הרבה דברים שאתם יכולים לשמוע במועדונים תל אביביים, שבהם נערות היפסטריות מנסות להיות הדבר הבא. זה קצת גורם לי לדחייה 2/5

Gábor Heincz Biga – Good vibez – שיר באווירה אמריקאית. פופ-רוק אקוסטי שנשמע יותר כמו אמן רחוב מניו-יורק מאשר נציג הונגריה באירוויזיון. הדבר המעניין והטוב בשיר הוא המילים הביקורתיות שבו, שאני עדיין צריך להתעמק בהן ולעמוד על טיבן, אבל יש שם אזכור של מישהי שחשה עצמה באמריקה, מה שמסביר את הבחירה בז'אנר המוזיקלי. המוזיקה מחניפה ורדיו פרנדלית עם עלייה של חצי טון לקראת הסוף ששוברת את המונוטוניות הגלגל"צית שלה. 3/5

Leander Kills – Nem szól harang – להקת הרוק הכבד הצעירה השתתפה בשנה שעברה בקדם והפתיעה עם המקום השלישי בגמר. אם אני זוכר נכון, את השיר שלהם אז לא חיבבתי במיוחד, בעוד השיר הזה נשמע יותר מרענן, גם בז'אנר הספציפי שלו. הפזמון הוא פחות רוק כבד ויותר רוק מלודי. המוזיקה מקורית וזה משמח שהם ממשיכים לנסות בז'אנר שאין לו ייצוג בתחרות. אולי הפעם יגיעו למקום הראשון? נדמה שאת תמיכת הקהל כבר יש להם. 3/5

Living Room – Kirakat élet – פופ-Soul בהונגרית. הסולן מפתיע בפלצטים מידי פעם בפזמון. זה יותר אקוסטי ואורגני משירים אחרים באותו הז'אנר בזכות ההפקה החיה והלא אלקטרונית. עם זאת, כשיר נדמה ששמענו אותו עשרות פעמים, מוזיקת soul מודרנית שאף פעם לא מצליחה יותר מידי. הפזמון קליט, וזה יכול לעבוד לטובתם 3/5

Maszkura és a tücsökraj feat. Fatima Mohamed – Nagybetűs szavak – פופ פאנקי כיפי בקצב מיד טמפו. מייצג תרבות אורבנית צעירה ואותנטית, ועם זאת אני מאמין שיכול לדבר להרבה אנשים. זה יוצא מז'אנר שירי הבר המגניב בזכות מלודיה נגישה ומקורית וכישרון רב שבו הוא מבוצע. הצמד פורש באמצע השיר לראפ/ספוקן וורד ומוכיח שוב ושוב את הלגיטימיות של השיר והז'אנר. אני מאמין שיכול להפתיע בקדם. 3/5

Maya 'n' Peti – Nekem te – בלדת בלו-גראס אקוסטית. אני חושב שמדברים על גלגל"צ זה מה שעולה לראש, מוזיקת מעליות נעימי, חסרת אופי וחסרת שיניים. זה מרוכך, מסורס ומתקתק. הקולות של השניים משתלבים טוב, אבל באמת שהם נשמעים כמו כל צמד מוזיקלי גברי-נשי אי פעם 2/5

Nene zenekar – Mese a királyról – אז אני מניח שאלו ג'ין בורדו ההונגרים. מוזיקת פולק-אמריקאי, בלוגראס פריך ונעים לאוזן, אך שוב כזה שלא עודה דבר פרט ללעשות חמים ונעים בבטן המאזין. לזכותם אומר שהחבילה הכוללת נשמעת מאד מקצועית, לא הופתע אם יעלו לפחות לחצי הגמר. 3/5

Nikoletta Szőke, Attila Kökény and Róbert Szakcsi Lakatos – Életre kel – נדמה שנחתנו בסבנטיז או אף מוקדם יותר. בלדת סול מיושנת, גם אם חביבה ומלודית. הקולות אכן מלאי נשמה והפיל הכללי הוא של פופ-ג'אז מיינסטרימי adult-contemporary, קצת מיוזיקל, קצת השפעה של סלבדור, אבל ההרגשה שהשיר מעט מנותק, בניגוד לשיר של סלבדור. קצוות של קיטש מאד בולטים. זה לא נורא, אבל שמרני מידי. 3/5

Noémo – Levegőt! – השיר קיים ביוטיוב בגרסתו הארוכה. זה קצת שובר ממה ששמענו עד כה. בלדת אינדי-פופ-רוק נעימה, עם קצת פולק אמריקאי/קאנטרי. הקול של הסולנית נעים ומלטף וזה מסוג השירים שמדברים לכולם ויכולים לעבור את מחסום השפה. באירוויזיון זה רואה גמר בקלות הרבה בזכות השופטים. קיצוץ השיר ל-3 דקות יכול רק לתרום לאפקטיביות שלו, שכן הוא נוטה לשעמם די מהר. 3/5

Nova Prospect – Vigyázó – קצת רוק כבד, מה יש? האמת שזה לא ממש רוק כבד, יותר ניו-מטאל עם מלודיה קודרת, אבל מאד קליטה ופופית. זה רוק שקל לו להתחלק בגרון של מאזין שאינו חובב רוק. זה אמריקאי מאד ואפקטיבי באגרסיביות שלו. עם זאת, חסר הוק חזק יותר שיכול להביא את השיר גבוה בדירוג 3/5

Odett – Aranyhal – "דג זהב" זה שם השיר בהונגרית. זה ניו-סול שמזכיר קצת את איימי-ויינהאוס ודומיה, מחזיר לשנות החמישים הפופיות ומלאות הסול. זה שיר טוב בז'אנר שלו ובכלל. אודט משחקת את המשחק ושרה אותו בקול נמוך ופתייני. הרבה זמרות היום מנסות לעשות את מה שהרגשתי שאודט מצליחה. 3/5

Patikadomb – Jó szelet! – רוק טינאייג'רי אמריקאי שכבר שמענו פעמים רבות בעבר. מאמין להם כשהם שרים, עם זאת אני מתקשה להתרשם ממשהו שנדמה חסר מעוף. קצת גרין דיי למתחילים, מוזיקה רפטטיבית, ועם זאת נדמה שיש בקדם הזה מקום לכל הסגנונות, וזה מגניב. 3/5

Peet Project – Runaround – פתיחה משעשעת, שנשמעת כמו סיטקום אמריקאי בשנות השמונים. לצערי זו אינה פרודיה, הם לוקחים את עצמם ברצינות…. זה לא נשמע כמו משהו שמחובר למוזיקה העכשווית. פופ אמצע הדרך של פעם, מילים קלישאתיות. לטעמי בזבוז של מקום בתחרות. 2/5

Reni Tolvai – Crack My Code – שמעתי איפשהו שזה אמור להיות חביב חובבים, אז זה פושר מאד. הפזמון המתכתי דווקא מגניב, אבל ההפקה והשיר כולו נשמע כמו משהו ששמענו הרבה פעמים בשנים האחרונות. רני לא מבדילה עצמה משום זמרת פופ אחרת ונשמעת לצערה כמו עשרות אחרות. השיר הותיר אותי אדיש. 3/5

Roland Gulyás – Hypnotized – רולנד זמר נאה, יוצא האקס-פקטור. לצערו הוא נתקע עם שיר פופ-רוק קאנטרי עם מילים טיפשיות ומלודיה חובבנית. זה כלום ושום דבר. מה רבה הייתה אכזבתי ופליאתי לגלות שהשיר נכתב על ידי ByeAlex הנהדר, שייצג את המדינה ב-2013. איך הוא הוציא תחת ידיו את הדבר הזה?? 2/5

SativuS – Lusta lány – ספוקן וורד נחמד, אבל חסר סיכוי לחלוטין. אין כאן בשורה חדשה. בפזמון השיר הופך להיות יותר מלודי וקליט מאד עם ברייק של כינור הונגרי יפהפה. אני מעריך את זה, ואת כשרונם המוזיקלי של חברי הלהקה, האם זה יכול לעשות ByeAlex? הלוואי. 3/5

Tamás Horváth – Meggyfa – אוקיי, זה השיר שכל החובבים מדברים עליו. האם שווה את הדיבור. תמאס נראה בתמונת היוטיוב כמי שכבר נמצא בפוזיציית ניצחון. הופתעתי לגלות מיד טמפו אקוסטי, עשיר מאד בתזמורתיות שלו, בעל משמעות במילים שלו, ובעל מלודיה פשוטה וקליטה. השפה ההונגרית היא פלוס גדול בשיר, אני לא מאמין שזה היה עובר באנגלית. שיר טוב, שיכול מאד לזכות בקדם, שכן זה שיר שופטים מובהק. באירוויזיון יכול להפתיע 3/5.

Tamás Vastag – Ne hagyj reményt – עוד להיט רדיו פרנדלי, חביב, אבל קצת באנרגיה נמוכה לי. זה במיד טמפו כמו כל הקדם הזה בערך. הקול של תמאס מצוין וגברי, אבל השיר מעייף, מנומנם מידי, על האף הניסיון לעטר אותו בהפקה עם ביטים ותופים למכביר. אם תפשיטו את ההפקה תשארו עם שיר מאד רזה ונשכח 2/5.

Viki Singh – Butterfly House – ויקי נכנסה לתחרות לאחר פרישה של אמן אחר. בשנה שעברה היא מוקמה במקום ה-30 והאחרון שלי בדירוג שירי הקדם ההונגרי. אני שמח שהיא השתפרה, השיר הנוכחי לא מדהים, אפילו לא קרוב לכך, אבל הוא התקדמות מאז השנה שעברה. היא מרשימה ביכולת הקולית שלה בפזמון והשיר נשמע כמו להיט מועדונים מלפני עשור, שזה לא רע, אבל גם לא נורא 3/5.

Viktor Király – Budapest Girl – שיר תיירים חנפני ומטופש. ההפקה כולה אקוסטית ונשנעת על גיטרה אקוסטית, אצבע צרדה ומחיאות כפיים. זה נשמע כמו משהו שנכתב בחטף, ואכן ויקטור כתב את השיר, ביחד עם Ashley Hicklin הבריטית, שבעוונותיה אחראית לבלגיה 2014…. גנרי, נשמע כמו אלפי שירים אחרים שכבר שמענו. זה יגיע לגמר הקדם לצערי 2/5.

#yeahla feat. Viki Eszes – 1 Szó Mint 100 – "מילה 1 כמו 100". איזה יופי של שיר. אלקטרו-פופ עכשווי, ועם זאת מקורי. לא רק בהונגרית, גם המלודיה מקורית, פריכה, קליטה. ההפקה נהדרת, לא עמוסה מידי. הקול של ויקי לא מושלם ובזה קסמו. כיף של שיר 3/5.

Yesyes – I Let You Run Away – כותרת השיר מעט קריפית… השיר נכתב וגם מבוצע על ידי Ádám Szabó, סולן הלהקה , שהשתתף בקדם 2017 לבדו והגיע לחצי הגמר. ב-2015 סיים בגמר במקום השני. השיר נורא מנסה להיות המנון פופ ונדמה שהוא מתאמץ מידי. זה נשמע כמו B side. הברייק של האקורדיון לא מציל אותו, כמו גם הדרופ האלקטרוני 3/5.

Zsolt Süle – Zöld a május – נציג הדור הוותיק בתחרות. בלדה אקוסטית מסורתית, easy listening, שנשמע לפרקים כמו מוזיקת אמצע הדרך הישראלית של פעם. המקצב הוא וואלסי, זה נחמד, נימוח ומאד אירופאי. שיר חסר יומרות, שעומד בפני עצמו, לא קופמטטיבי, רומנטי 3/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Gergely Dánielfy – Azt mondtad
  2. #yeahla feat. Viki Eszes – 1 Szó Mint 100
  3. SativuS – Lusta lány
  4. Zsolt Süle – Zöld a május
  5. Gábor Heincz Biga – Good vibez
  6. Maszkura és a tücsökraj feat. Fatima Mohamed – Nagybetűs szavak
  7. Odett – Aranyhal
  8. Tamás Horváth – Meggyfa
  9. Leander Kills – Nem szól harang
  10. Cintia Horváth & Tomi Balogh – Journey (Break Your Chain)
  11. Ceasefire X – Satellites
  12. Nova Prospect – Vigyázó
  13. Noémo – Levegőt!
  14. Fourtissimo – Kisnyuszi a kalapban
  15. Ham ko Ham – Bármerre jársz
  16. Living Room – Kirakat élet
  17. Patikadomb – Jó szelet!
  18. Reni Tolvai – Crack My Code
  19. Viki Singh – Butterfly House
  20. AWS – Viszlát nyár
  21. Nene zenekar – Mese a királyról
  22. Nikoletta Szőke, Attila Kökény and Róbert Szakcsi Lakatos – Életre kel
  23. Yesyes – I Let You Run Away
  24. Gabi Knoll – Nobody to Die For
  25. Tamás Vastag – Ne hagyj reményt
  26. Maya 'n' Peti – Nekem te
  27. Roland Gulyás – Hypnotized
  28. Viktor Király – Budapest Girl
  29. Peet Project – Runaround
  30. Andy Roll – Turn the Lights On
מודעות פרסומת

3 תגובות הוסיפו את שלכם

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s