2018: הונגריה – חצי גמר שני

חצי הגמר השני של A-Dal, הלא הוא הקדם ההונגרי לבחירת נציג לאירוויזיון 2018. תשעה מתמודדים שעלו מהשלב המקדים יתמודדו הערב וארבעה מתוכם יעלו לגמר, שיתקיים במוצ"ש ה-24/02. בדומה לשלב המקדים, שלושה מתוך ארבעת העולים הערב ייקבעו באמצעות שילוב של הצבעת השופטים והקהל. לאחר מכן ייפתחו הקוים והקהל בלבד ייקבע את זהות העולה הרביעי.

מנחה את הערב לא אחר מאשר פרדי, שייצג את הונגריה ב 2016, ולצידו העיתונאית כריסטינה רטוני. השופטים הם: Judit Schell, Misi Mező, Károly Frenreisz ו-Miklós Both. לבמה יש ארבעה מפלסים, אחד מרכזי, שניים מהצדדים ועוד אחד שפונה לתוך הקהל.

על ארבעת התוכניות הקודמות ניתן לקרוא כאן, כאןכאן וכאן.

הערב נפתח במופע מחול קצר:

המנחים עולים לבמה ומציגים את השופטים. התחרות מתחילה:

Cintia Horváth & Tomi Balogh – Journey (Break Your Chain) – בסקירת השירים ציינתי: "איזו הפקה מקורית ומצוינת לשיר. פופ סינגר-סונגרייטרי, נשען על ווקליות. האם הם משתמשים בלופר? זה נשמע כך. הסולנית שרה בצורה בלוזית וזה קצת נשמע כמו מיש-מאש של סגנונות. הייתי מעדיף שהיו לוקחים לכיוון אחד ולא מתפזרים לכל כך הרבה סגנונות. 3/5". בסיקור השלב הקודם נועם ציין: "השיר עצמו מבולגן מבחינה מלודית וסינתיה לא מצליחה לתת הופעה ווקאלית שתצדיק העפלה לחצי הגמר." בהופעה החיה: אז היא כן העפילה לחצי הגמר, אבל אני מסכים שההופעה הווקלית חלשה מאד, סינתיה לא יצאה מהמועדון ועלתה על בימת התחרות, זה נשאר מבולגן ולא כריזמטי.

השופטים כולם נותנים 8 נקודות לשיר, שזה מאד מפרגן מצידם, אבל הקהל אומר את דברו, נותן לצמד רק 4 נקודות ודי קובר את הסיכוי שלהם לעלות לשלב הבא. הצמד מסיים עם 36 נקודות.

AWS – Viszlát nyár – בסקירת השירים ציינתי: "שיר רוק שנפתח בצלילי גיטרה חשמלית עצבנית ולוקח אותנו בחזרה לאייטיז-ניינטיז. שיר רוק כבד של פעם, לא מרשים בשום צורה ודי נשמע כמו עשרות שירים ששמענו בעבר. אני לא מחובבי הז'אנר, אבל אני מאמין שיש מי שיעריך את זה. השיר מקבל נקודות זכות על כך שמושר בהונגרית, שפה שנשמעת טוב בכל ז'אנר מוזיקלי. 3/5." בסיקור השלב הקודם ציינתי: " זו ההופעה האנרגטית והכסאחיסטית של הערב. אחרי שהמתמודדים הקודמים הרדימו את כולם, הגיעה AWS והבעירה את האולם. זה אמנם שיר שאני לא מתחבר אליו, אבל ההופעה מאד חזקה, מקצועית, טוטאלית, מלווה בלהבות של אש. קשה להישאר לזה אדיש… הסולן משתולל על הבמה באקסטזה. זה רואה גמר בקלות." בהופעה החיה: גם הערב האנרגיה לא נעלמה לשום מקום. זה כבר נעדר אלמנט ההפתעה, אבל ההופעה מאד חזקה ואפקטיבית. אני מתחיל לחשוב שזה יכול להיתרגם מאד טוב על בימת האירוויזיון.

השופטים מתלהבים מהשיר, ו-3 מהם נותנים לו את הציון המלא – 10. הקהל נותן ללהקה 7 נקודות והם מסיימים עם 46 נקודות.

Odett – Aranyhal – בסקירת השירים ציינתי: ""דג זהב" זה שם השיר בהונגרית. זה ניו-סול שמזכיר קצת את איימי-ויינהאוס ודומיה, מחזיר לשנות החמישים הפופיות ומלאות הסול. זה שיר טוב בז'אנר שלו ובכלל. אודט משחקת את המשחק ושרה אותו בקול נמוך ופתייני. הרבה זמרות היום מנסות לעשות את מה שהרגשתי שאודט מצליחה. 3/5." בסיקור השלב הקודם ציינתי: "היא לא מופיעה בסטייל הפיפטיז שהמלצתי עליו… במקום זה היא עולה עם שמלת מיני ורודה, מעט סיקסטיזית. היא מאד חמודה, אבל לא playful מספיק לשיר כזה חמוד. גם היא נשמעת טוב בקולה הנמוך. בימתית זה לא מופק יותר מידי, אבל אודט מאד חמודה ואני מעריך את זה שהיא לא מנסה להיות משהו שהיא לא." בהופעה החיה: אודט לבושה באותה שמלה מהשלב הקודם, כאשר במקום להקה היא מלווה על ידי ארבע מלוות. ההופעה הווקלית מעט shaky והמלוות בתנועות ידיים מטופשות נותנות להופעה אפיל חובבני.

השופטים מנקדים את השיר של אודט ב-8 נקודות כל אחד, אך הקהל שוב מתנגד ונותן לה רק 5… אודט מסיימת עם 37 נקודות.

Viktor Király – Budapest Girl – בסקירת השירים ציינתי: "שיר תיירים חנפני ומטופש. ההפקה כולה אקוסטית ונשנעת על גיטרה אקוסטית, אצבע צרדה ומחיאות כפיים. זה נשמע כמו משהו שנכתב בחטף, ואכן ויקטור כתב את השיר, ביחד עם Ashley Hicklin הבריטית, שבעוונותיה אחראית לבלגיה 2014…. גנרי, נשמע כמו אלפי שירים אחרים שכבר שמענו. זה יגיע לגמר הקדם לצערי 2/5." בסיקור השלב הקודם נועם ציין: "הביצוע הקולי מדוייק אך השיר כולו פשוט מידי ולולא המילים היו מופיעות על המסך האחורי, הייתי מוכן להישבע שהן מאולתרות באותו הרגע. למרות הכל, השליטה של ויקטור בקולו מאוד מקצועית, ההופעה זורמת ומסכי ה-LED מצליחים להוסיף עניין." בהופעה החיה: אז גם נועם וגם אנוכי מסכימים שהשיר נשמע מאולתר. אני יכול להבין למה זה עובד על הקהל, יש בזה פשטות מאד נגישה. אני עדיין מאד נגד.

השופטים והקהל מנקדים את השיר, וויקטור מסיים עם 42 נקודות.

Nikoletta Szőke, Attila Kökény and Róbert Szakcsi Lakatos – Életre kel – בסקירת השירים ציינתי: "נדמה שנחתנו בסבנטיז או אף מוקדם יותר. בלדת סול מיושנת, גם אם חביבה ומלודית. הקולות אכן מלאי נשמה והפיל הכללי הוא של פופ-ג'אז מיינסטרימי adult-contemporary, קצת מיוזיקל, קצת השפעה של סלבדור, אבל ההרגשה שהשיר מעט מנותק, בניגוד לשיר של סלבדור. קצוות של קיטש מאד בולטים. זה לא נורא, אבל שמרני מידי. 3/5." בסיקור השלב הקודם נועם ציין: "השיר עצמו הוא שיר בארים קלאסי, כזה שניתן לבצע על במה גדולה רק אם מדובר באמני ג'אז אדירים. ניקולטה חלשה ונאלצת להסתמך על אטילה שסוחב את ההופעה באופן מרשים למדי. רוברט מלווה את השניים על הפסנתר. הייתי רוצה לראות את זה בחצי הגמר ולו רק בשביל הגיוון." בהופעה החיה: זה שובה לב ומקסים, מן בלדת סטיבי וונדר מיושנת. העניין הוא שבניגוד לסלבדור, זה מיושן לפנים ונעדר כל ניסיון להיות היפסטרי והפוך על הפוך. ההופעה הקולית מצוינת וזה מאד נעים לשמיעה, אבל לטעמי לא עומד בסטנדרט.

השופטים מנקדים את השיר של ההרכב, אך הקהל שוב אומר את דברו ונותן לשיר אר 4 נקודות. ניקולטה והחברים מסיימים עם 37 נקודות.

Tamás Horváth – Meggyfa – בסקירת השירים ציינתי: "אוקיי, זה השיר שכל החובבים מדברים עליו. האם שווה את הדיבור. תמאס נראה בתמונת היוטיוב כמי שכבר נמצא בפוזיציית ניצחון. הופתעתי לגלות מיד טמפו אקוסטי, עשיר מאד בתזמורתיות שלו, בעל משמעות במילים שלו, ובעל מלודיה פשוטה וקליטה. השפה ההונגרית היא פלוס גדול בשיר, אני לא מאמין שזה היה עובר באנגלית. שיר טוב, שיכול מאד לזכות בקדם, שכן זה שיר שופטים מובהק. באירוויזיון יכול להפתיע 3/5." בסיקור השלב הקודם ציין נועם: "קצב מאוד שמח והשיר יושב טוב אבל ההופעה לא ממוקדת כל כך. זה נראה ונשמע כמו ניסיון להביא מוזיקה הונגרית מסורתית אל המאה העשרים ואחת." בהופעה החיה: תמש מביא איתו שני רקדנים הלבושים כיהודים חרדים…. והם מפזזים על הבמה בחן רב. אני לא יודע מה יש להונגרים מחרדים, אבל לי זה נראה מאד מוזר. זה שיר טוב ואפקטיבי, פשוט וחסר פניות, אבל יש לו כמה מתחרים בדרך לליסבון. תמש פרפורמר משביע רצון.

השופטים מנקדים את השיר ובקרב חלק מהם מתקבל הניקוד הנמוך ביותר לערב זה. שזה מוזר כי מדובר באחד הפייבוריטים הגדולים. הקהל דווקא מחבב את השיר ותמש מסיים עם 38 נקודות.

Tamás Vastag – Ne hagyj reményt – בסקירת השירים ציינתי: "עוד להיט רדיו פרנדלי, חביב, אבל קצת באנרגיה נמוכה לי. זה במיד טמפו כמו כל הקדם הזה בערך. הקול של תמאס מצוין וגברי, אבל השיר מעייף, מנומנם מידי, על האף הניסיון לעטר אותו בהפקה עם ביטים ותופים למכביר. אם תפשיטו את ההפקה תשארו עם שיר מאד רזה ונשכח 2/5." בסיקור השלב הקודם נועם ציין: "ישנם אלמנטים ספורים של משחק עם הרקע בדומה ל-Heroes. תמאס אדיש לחלוטין, עומד במקום ללא ניע ונראה כאילו הוא לא קשור למלודיה, אבל יתכן שזה חלק מהקטע.". בהופעה החיה: תמש עולה עם חליפת איומים שחורה. אני מודה שאני אוהב את השיר עכשיו יותר אחרי שראיתי את ההופעה החיה, מאשר האזנה בגרסת הסטודיו בלבד, אולי זה המבט האדיש בעיניו. הוא מוותר על המשחק עם הרקע ופשוט עומד ושר. זה חביב ועולה אצלי ל-3/5, אם כי לא קומפטטיבי בעליל.

השופטים נותנים לתמש ניקוד ממוצע וגם הקהל לא מתלהב. תמש וסטג מסיים עם 36 נקודות בלבד. AWS נמצאים במקום הראשון, מה שאומר שבכל מקרה הם יסיימו בטופ 3 והם עולים לגמר.

תמונה8.png

Ceasefire X – Satellites – בסקירת השירים ציינתי: "בלדה עד מידטמפו בהפקה פופית עם קישוטי אלקטרו. נשמע מאד עדכני. לסולן יש קול טוב, קצת גבוה, אבל נשמע מקצועי, המבטא מורגש אבל לא נורא. זה לא עובר מעבר לחביב לצערי, הכל קצת נוסחתי מידי ונשמע כמו הרבה דברים אחרים שהולכים עכשיו במצעדים. זה לא רע, זה אפילו נעים לשמיעה, אבל קצת צפוי 3/5." בסיקור השלב הקודם נועם ציין: "נותן ביצוע מדוייק מבחינה קולית. לקראת הפזמון השיר מתפתח, הוא מתקדם למרכז ולבמה מזנקים זוג רקדנים. הליריקה עובדת והמלודיה משרתת את הזמר נאמנה. זה השיר הראשון הערב שאני יכול לדמיין מבוצע על בימת האירוויזיון." בהופעה החיה: ההופעה מתחילה כשהזמר יושב על מיטתו בחדר, הוא בהמשך פוסע אל מרכז הבמה לפיזמון הראשון ושני רקדנים מצטרפים אליו. הוא מבצע את השיר בכנות רבה, אבל השיר פשוט לא מספיק טוב לטעמי.

השופטים והקהל מצביעים ו-Ceasefire X מסיים עם 40 נקודות. מה שאומר ש-Viktor Király, שנמצא כעת במקום השני עולה כמו גדול לגמר.

תמונה9.png

Yesyes – I Let You Run Away – בסקירת השירים ציינתי: "כותרת השיר מעט קריפית… השיר נכתב וגם מבוצע על ידי Ádám Szabó, סולן הלהקה , שהשתתף בקדם 2017 לבדו והגיע לחצי הגמר. ב-2015 סיים בגמר במקום השני. השיר נורא מנסה להיות המנון פופ ונדמה שהוא מתאמץ מידי. זה נשמע כמו B side. הברייק של האקורדיון לא מציל אותו, כמו גם הדרופ האלקטרוני 3/5." בסיקור השלב הקודם ציינתי: "הופעה מאד אפקטיבית, אדם יודע לשחק עם המצלמה ונשמע מצוין, כל מה שאודט לא עשתה לפניו. הקהל יבלע את זה יעלה לשלב הבא בקלות… הוא נותן את כל הנשמה והקהל מגיב בהתאם." בהופעה החיה: אם אני זוכר נכון, הם שינו את הלבוש. אדם בחולצה שחורה מכופתרת והמתופף בטישרט שחורה. גם עכשיו הוא נותן את הנשמה והופעה מאד כריזמטית, והקהל שותה את זה. הוא פורע את השיער שיש לו, נותן באקורדיון והקהל משתגע.

השופטים והקהל מאד אוהבים והשיר מסיים עם 45 נקודות. Yesyes עולים למקום השני בדירוג של הערב ועולים לגמר.

תמונה10.png

קריסטינה מאחורי הקלעים משוחחת עם המתמודדים, בינתיים בואו נעבור שוב על רשימת השירים אשר עברו לשלב הבא:

  1. AWS – Viszlát nyár
  2. Yesyes – I Let You Run Away
  3. Viktor Király – Budapest Girl

אליהם יצטרף השיר שיזכה בהצבעת הקהל. ההצבעה נפתחת עבור בר מזל נוסף, ובינתיים על הבמה עולים Szekeres Adrien & Horváth Charlie למופע אמנותי.:

אחד השופטים עולה להעניק פרס על…לא ברור מה…. אשר ניתן לאודט:

הקווים נסגרים וה-Wildcard מהקהל ניתן ל……

  • Tamás Horváth – Meggyfa

 

במוצ"ש הקרוב – הגמר!

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s